Marjolijn Breuring

Afgestudeerd in 1993, docent moderne dans en dansimprovisatie, Codarts/Rotterdamse dansacademie. Eén jaar van twee jarig programma S.N.D.O 1993-1994. Master Kunst educatie afgestudeerd in december 2013.
Constructiegroep VMBO GTL; examens dans maken bij CITO van 2001 t/m 2013.
Vanaf 1993 werkzaam als docent dans in het V.O op SG Helinium te Hellevoetsluis. Vanaf 2003 ook dans als examenvak op VMBO GTL en vanaf 2005 ook op Havo/Vwo.
Mijn visie op dans als schoolvak in het V.O houd in, dat dans een middel is om de creativiteit en eigenheid van leerlingen te ontwikkelen door te werken met improvisatie als uitgangspunt. Mijn kracht ligt in het enthousiasmeren van leerlingen hun eigen danstaal te ontwikkelen, om daarmee hun eigen ideeën, gedachten en ervaringen te leren uiten in solo's, duetten en groepswerk. Leerlingen geven aan, dat ze, door op deze manier met dans bezig te zijn, onder andere meer zelfvertrouwen ontwikkelen, beter worden in samenwerken, hun mening en ideeën leren formuleren en hier voor uit durven komen, uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen ontwikkelen, waar iedereen rechts gaat linksaf durven slaan, comfortabeler raken met zichzelf te presenteren en bewustzijn te creëren voor lichaamshouding. Met veel plezier, nieuwsgierigheid en passie werk ik nu ruim 20 jaar als dansdocent in het V.O. Mocht het jou ook interessant lijken, dan kijk ik uit naar een reactie!

Afgestudeerd in 1993, docent moderne dans en dansimprovisatie, Codarts/Rotterdamse dansacademie. Eén jaar van twee jarig programma S.N.D.O 1993-1994. Master Kunst educatie afgestudeerd in december 2013.
Constructiegroep VMBO GTL; examens dans maken bij CITO van 2001 t/m 2013.
Vanaf 1993 werkzaam als docent dans in het V.O op SG Helinium te Hellevoetsluis. Vanaf 2003 ook dans als examenvak op VMBO GTL en vanaf 2005 ook op Havo/Vwo.
Mijn visie op dans als schoolvak in het V.O houd in, dat dans een middel is om de creativiteit en eigenheid van leerlingen te ontwikkelen door te werken met improvisatie als uitgangspunt. Mijn kracht ligt in het enthousiasmeren van leerlingen hun eigen danstaal te ontwikkelen, om daarmee hun eigen ideeën, gedachten en ervaringen te leren uiten in solo's, duetten en groepswerk. Leerlingen geven aan, dat ze, door op deze manier met dans bezig te zijn, onder andere meer zelfvertrouwen ontwikkelen, beter worden in samenwerken, hun mening en ideeën leren formuleren en hier voor uit durven komen, uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen ontwikkelen, waar iedereen rechts gaat linksaf durven slaan, comfortabeler raken met zichzelf te presenteren en bewustzijn te creëren voor lichaamshouding. Met veel plezier, nieuwsgierigheid en passie werk ik nu ruim 20 jaar als dansdocent in het V.O. Mocht het jou ook interessant lijken, dan kijk ik uit naar een reactie!
Disciplines
Doelgroepen
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Amateurverenigingen/Koren
- Voortgezet onderwijs
- Volwassenen 22+ jaar
- Bedrijfsleven
Actief in de volgende gemeenten
- Rotterdam
- Westvoorne
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren