Gertie van Nuenen Gertie van Nuenen
Je kunt allerlei knutsels bedenken om in de groep te maken. De mensen zijn dan lekker met hun handen bezig maar ontwikkelen zo hun creatieve vaardigheden?
Cultuureducatie is veel meer dan een gezellig en chaotisch tussendoortje of het namaken van een voorbeeld.
De creativiteit van kinderen of volwassenen ontwikkel je met open opdrachten waarin ze zelf onderzoeken, keuzes maken en bepalen hoe hun werkstuk er uitziet.
Het is lastig om een inspirerende les te geven in een vakgebied waar je je niet echt in thuis voelt. Ik combineer al 10 jaar mijn agogische en didactische achtergrond met mijn deskundigheid als kunstenaar in de kunsteducatie.
Dat wil ik graag delen met deelnemers en hun begeleiders (ouders, pedagogisch medewerkers groepsleerkrachten). Na mijn les weten deelnemers/ leerlingen meer over cultuur, gaan ze opnieuw kijken en hebben leerlingen en leerkrachten nieuwe handvatten om zichzelf en de wereld te onderzoeken en te verbeelden. En de lessen zijn naast leerzaam ook leuk. Ik ben helemaal gelukkig als ik tijdens het inpakken hoor:
‘Juf gaan we dit nog eens doen?’
‘Heb je dat werkstuk gezien? Hij kan helemaal niet tekenen maar deze is echt mooi.’
‘Het is een hele lastige klas maar daar heb ik deze les niets van gemerkt.’
‘Waar kunnen wij deze materialen kopen.’
‘Ik snapte er eerst helemaal niets van maar het is echt gaaf geworden.'
Je kunt allerlei knutsels bedenken om in de groep te maken. De mensen zijn dan lekker met hun handen bezig maar ontwikkelen zo hun creatieve vaardigheden?
Cultuureducatie is veel meer dan een gezellig en chaotisch tussendoortje of het namaken van een voorbeeld.
De creativiteit van kinderen of volwassenen ontwikkel je met open opdrachten waarin ze zelf onderzoeken, keuzes maken en bepalen hoe hun werkstuk er uitziet.
Het is lastig om een inspirerende les te geven in een vakgebied waar je je niet echt in thuis voelt. Ik combineer al 10 jaar mijn agogische en didactische achtergrond met mijn deskundigheid als kunstenaar in de kunsteducatie.
Dat wil ik graag delen met deelnemers en hun begeleiders (ouders, pedagogisch medewerkers groepsleerkrachten). Na mijn les weten deelnemers/ leerlingen meer over cultuur, gaan ze opnieuw kijken en hebben leerlingen en leerkrachten nieuwe handvatten om zichzelf en de wereld te onderzoeken en te verbeelden. En de lessen zijn naast leerzaam ook leuk. Ik ben helemaal gelukkig als ik tijdens het inpakken hoor:
‘Juf gaan we dit nog eens doen?’
‘Heb je dat werkstuk gezien? Hij kan helemaal niet tekenen maar deze is echt mooi.’
‘Het is een hele lastige klas maar daar heb ik deze les niets van gemerkt.’
‘Waar kunnen wij deze materialen kopen.’
‘Ik snapte er eerst helemaal niets van maar het is echt gaaf geworden.'
Disciplines
- Beeldend orientatie
- Creativiteit
- Digitale beeldbewerking
- Grafisch vormgeven
- Ruimtelijke technieken
- Schilderen
- Tekenen (Algemeen)
Doelgroepen
- Senioren 68+ jaar
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Voor/Na/Buiten schoolse opvang
- Volwassenen 22+ jaar
- Bedrijfsleven
- Voortgezet onderwijs
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Zorginstellingen
- Primair onderwijs
- Kinderen van 4 t/m 7 jaar
- Amateurverenigingen/Koren
Actief in de volgende gemeenten
- Almelo
- Borne
- Deventer
- Dinkelland
- Enschede
- Haaksbergen
- Hengelo
- Hof van Twente
- Losser
- Ommen
- Rijssen-Holten
- Twenterand
- Wierden
- Zwolle
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren