Kiesjedocent.nl
  • Inloggen voor docenten
  • Registreren
  • Help en info
Inloggen voor docenten | Registreren | Help en info
Overzicht van alle docenten op Kiesjedocent.nl

Ellen Dijkhuizen de Pianoschool

Mijn jeugd heb ik doorgebracht op het Hoogeland, daarom ben ik trots te kunnen zeggen dat ik na vele jaren werkzaam te zijn geweest in de stad Groningen nu in het noord-groningse dorpje Zandeweer mijn plekje heb gevonden.
Hier, in het ruime huis met een studio waar twee Yamaha C3 vleugels staan is het heerlijk werken.
Door de aparte opgang kunnen de leerlingen vrij in en uit kunnen lopen voor hun les.

Waarom geef ik pianoles?
Muziekmaken op de piano zou ik willen omschrijven als ideaal, de piano als instrument klinkt fantastisch met zijn enorme omvang en alleen al de verscheidenheid aan repertoire die voor het instrument geschreven is; voor piano solo maar ook in kamermuziekverband of als solo-instrument met een symfonieorkest.
Het geven van pianoles gaat behalve om mooi te leren pianospelen ook om het bewust maken van muzikale aspecten die nodig zijn zodat de leerling zich muzikaal kan uiten op de piano.
Gedacht wordt aan bv. het leren luisteren, het ontwikkelen van het innerlijk voorstellingsvermogen, en de motorische ontwikkeling.
Om dit alles onder handbereik te krijgen vind ik dat ik mij als docent in de leerling moet verplaatsen zodat ik de leerling bereik. Daardoor wordt mogelijk dat wat ik wil overbrengen ook daadwerkelijk bij de leerling landt. Dan kan hij of zij zich de leerstof eigen maken en er plezier aan beleven. We maken immers muziek om ervan te genieten en de leerling voelt zich gestimuleerd om door te gaan met pianospelen.
Elke keer als ik aan het werk ga met mensen van jong tot oud komt dit proces op gang en elke les gebeuren er weer verrassende dingen en dat houdt me fris.

Ik heb piano gestudeerd aan het toen nog Stedelijk Conservatorium te Groningen. Mijn hoofdvakleraar was Jan Marisse Huizing.
Naast hoofdvakdocent was hij ook methodiekdocent voor de studenten piano.
Deze combinatie was voor mij ideaal: hij maakte mij bewust van een groot aantal pianistische vaardigheden en ontwikkelde tegelijkertijd het muzikaal artistieke voorstellingsvermogen. Ik heb dan ook fijne herinneringen aan mijn studietijd.
Al tijdens mijn studie mocht ik naar grote pianisten als Willem Brons, Ronald Brautigam en Detlef Kraus voor gastlessen. In 1988 heb ik mijn studie afgesloten met het behalen van de diploma’s docerend en uitvoerend musicus.

“Zorg dat je een werkbare pianist wordt”.
Door deze uitspraak van Jan Marisse Huizing werd het mij duidelijk dat het voor een pas afgestudeerde pianist heel belangrijk is om naast het geven van solorecitals op meerdere vlakken inzetbaar te zijn zoals het maken van kamermuziek en het begeleiden van zangers en het functioneren als repetitor bij koren.
Na mijn studie heb ik samengespeeld met violist Chris Braam en pianist Peter Berman wat erg waardevol is geweest voor mijn verdere muzikale ontwikkeling.
Ook hen ben ik dankbaar dat beiden me hebben geadviseerd om me te verdiepen in de liedbegeleiding. Behalve dat het fantastisch is om zangers te begeleiden, is het ook zo leerzaam; het dwingt de pianist tot vocaal denken.

Mijn jeugd heb ik doorgebracht op het Hoogeland, daarom ben ik trots te kunnen zeggen dat ik na vele jaren werkzaam te zijn geweest in de stad Groningen nu in het noord-groningse dorpje Zandeweer mijn plekje heb gevonden.
Hier, in het ruime huis met een studio waar twee Yamaha C3 vleugels staan is het heerlijk werken.
Door de aparte opgang kunnen de leerlingen vrij in en uit kunnen lopen voor hun les.

Waarom geef ik pianoles?
Muziekmaken op de piano zou ik willen omschrijven als ideaal, de piano als instrument klinkt fantastisch met zijn enorme omvang en alleen al de verscheidenheid aan repertoire die voor het instrument geschreven is; voor piano solo maar ook in kamermuziekverband of als solo-instrument met een symfonieorkest.
Het geven van pianoles gaat behalve om mooi te leren pianospelen ook om het bewust maken van muzikale aspecten die nodig zijn zodat de leerling zich muzikaal kan uiten op de piano.
Gedacht wordt aan bv. het leren luisteren, het ontwikkelen van het innerlijk voorstellingsvermogen, en de motorische ontwikkeling.
Om dit alles onder handbereik te krijgen vind ik dat ik mij als docent in de leerling moet verplaatsen zodat ik de leerling bereik. Daardoor wordt mogelijk dat wat ik wil overbrengen ook daadwerkelijk bij de leerling landt. Dan kan hij of zij zich de leerstof eigen maken en er plezier aan beleven. We maken immers muziek om ervan te genieten en de leerling voelt zich gestimuleerd om door te gaan met pianospelen.
Elke keer als ik aan het werk ga met mensen van jong tot oud komt dit proces op gang en elke les gebeuren er weer verrassende dingen en dat houdt me fris.

Ik heb piano gestudeerd aan het toen nog Stedelijk Conservatorium te Groningen. Mijn hoofdvakleraar was Jan Marisse Huizing.
Naast hoofdvakdocent was hij ook methodiekdocent voor de studenten piano.
Deze combinatie was voor mij ideaal: hij maakte mij bewust van een groot aantal pianistische vaardigheden en ontwikkelde tegelijkertijd het muzikaal artistieke voorstellingsvermogen. Ik heb dan ook fijne herinneringen aan mijn studietijd.
Al tijdens mijn studie mocht ik naar grote pianisten als Willem Brons, Ronald Brautigam en Detlef Kraus voor gastlessen. In 1988 heb ik mijn studie afgesloten met het behalen van de diploma’s docerend en uitvoerend musicus.

“Zorg dat je een werkbare pianist wordt”.
Door deze uitspraak van Jan Marisse Huizing werd het mij duidelijk dat het voor een pas afgestudeerde pianist heel belangrijk is om naast het geven van solorecitals op meerdere vlakken inzetbaar te zijn zoals het maken van kamermuziek en het begeleiden van zangers en het functioneren als repetitor bij koren.
Na mijn studie heb ik samengespeeld met violist Chris Braam en pianist Peter Berman wat erg waardevol is geweest voor mijn verdere muzikale ontwikkeling.
Ook hen ben ik dankbaar dat beiden me hebben geadviseerd om me te verdiepen in de liedbegeleiding. Behalve dat het fantastisch is om zangers te begeleiden, is het ook zo leerzaam; het dwingt de pianist tot vocaal denken.

Disciplines

  • Compositie
  • Piano (Algemeen)
  • Piano (Klassiek)
  • Repetitor

Doelgroepen

  • Kinderen van 8 t/m 12 jaar
  • Kinderen van 4 t/m 7 jaar
  • Senioren 68+ jaar
  • Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
  • Volwassenen 22+ jaar

Actief in de volgende gemeenten

  • Bedum
  • De Marne
  • Eemsmond
  • Groningen
  • Oldambt
  • Winsum
0622846811
http://www.ellendijkhuizen.nl
http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/ellen-dijkhuizen

Direct contact opnemen

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.
Is dit profiel in uw ogen incorrect? Rapporteer profiel
Is dit profiel in uw ogen incorrect? Rapporteer profiel

Profiel rapporteren

Bedankt voor uw bijdrage

Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen.

Indien meer informatie van onze kant is gewenst, zullen wij contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Kiesjedocent

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Rapporteer profiel

Bedankt voor uw bijdrage

Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen.

Indien meer informatie van onze kant is gewenst, zullen wij contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Kiesjedocent

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Inloggen voor docenten | Registreren | Help en info

Groepen

  • Voor/Na/Buiten schoolse opvang
  • Kinderen van 8 t/m 12 jaar
  • Voortgezet onderwijs
  • Kinderen van 4 t/m 7 jaar
  • Bedrijfsleven
  • Primair onderwijs
  • Zorginstellingen
  • Senioren 68+ jaar
  • Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
  • Amateurverenigingen/Koren
  • Volwassenen 22+ jaar
  • Mensen met een speciale behoefte
  • Kinderen van 0 t/m 3 jaar
  • Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking

Disciplines

  • Academische dans
  • Accordeon
  • Acrobatiek
  • Acteren
  • Afrikaanse dans
  • Alexander techniek
  • Algemene dansvorming
  • Algemene Muzikale Vorming (AMV)
  • Altblokfluit
  • Althobo
  • Althoorn
  • Altklarinet
  • Altsaxofoon
  • Altviool
  • Aquarelleren
  • Argentijnse Tango
  • Arrangeren
  • Bamboefluit
  • Bandcoaching
  • Bandoneon
  • Banjo
  • Bariton / Tenorsaxhoorn
  • Baritonsaxofoon
  • Barokcello
  • Barokviool
  • Basblokfluit
  • Basfluit
  • Basgitaar
  • Basklarinet
  • Bassaxofoon
  • Bastrompet
  • Bastuba
  • Bazuin
  • Beeldend orientatie
  • Beeldhouwen (hout)
  • Beeldhouwen (steen)
  • Beiaard / Klokkenspel
  • Biodanza
  • Blokfluit
  • Bodypercussie
  • Boetseren (Algemeen)
  • Boetseren (Portret- en model)
  • Breakdance
  • Bronsgieten
  • Bugel
  • Buikdans
  • Capoeira
  • Cello / Violoncello
  • Circustheater
  • Collage technieken
  • Compositie
  • Contrabas
  • Contrafagot
  • Cornet
  • Creativiteit
  • Dans (Algemeen)
  • Dans orientatie
  • Dansexpressie
  • Dansworkouts
  • Didgeridoo
  • Digitale beeldbewerking
  • DJ
  • Drama
  • Drums / Percussie
  • Dwarsfluit
  • Edelsmeden
  • Elektronisch orgel
  • Engelse hoorn
  • Ensemblecoaching
  • Euphonium
  • Fagot
  • Feldenkrais
  • Flamenco
  • Flamencogitaar
  • Foto & Film
  • Fotografie
  • Fusing
  • Gamedesign
  • Gitaar (Akoestisch)
  • Gitaar (Elektrisch)
  • Gitaar (Jazz)
  • Glasbewerken
  • Gospelzang
  • Grafiek kalligrafie
  • Grafisch vormgeven
  • Grafische technieken
  • HaFaBra Dirigent
  • Handboekbinden
  • Harmonika
  • Harmonium
  • Harp
  • Hiphop
  • Hobo
  • Hoorn
  • Housedance
  • Houtsnijden
  • Improvisatie
  • Instrumentale Oriëntatie
  • Interieur
  • Jazz dans
  • Jazzworkshops
  • Jeugdorkest
  • Keramiek
  • Keyboard
  • Kinderballet
  • Kinderdans
  • Kinderkoordirigent
  • Kinderyoga
  • Klarinet
  • Klassiek ballet
  • Klassieke dans
  • Klavecimbel
  • Kleinkunst / Cabaret
  • Kleuterdans
  • Koor / Koren
  • Koordirigent
  • Kunstgeschiedenis
  • Lame Sonore
  • Luisteren
  • Luit
  • Mandobas
  • Mandola
  • Mandoline
  • Mandoloncello
  • Mantra
  • Media
  • Merengue
  • Midwinterhoorn / Alpenhoorn
  • Mindfulness
  • Mode
  • Model & Portret
  • Model & Portret Fotografie
  • Moderne dans
  • Mondharmonica / Bluesharp
  • Mozaïek
  • Musical
  • Muziek op Schoot
  • Muziekconsulent
  • Muziekgeschiedenis
  • Muziektheorie
  • Muziektherapie
  • oboe d'amore / liefdeshobo
  • Orgel (Jazz- / Hammondorgel)
  • Orgel (Kerkorgel)
  • Orkest
  • Paaldansen
  • Panfluit
  • Pasteltekenen
  • Peuterdans
  • Piano (Algemeen)
  • Piano (Klassiek)
  • Piano (Modern)
  • Poëzie
  • Poppentheater
  • Popworkshops
  • Presentatietechniek
  • Producties
  • Regisseren
  • Repetitor
  • Ritme
  • Ruimtelijke technieken
  • Salsa
  • Saxofoon
  • Schilderen
  • Schrijven
  • Schuiftrompet
  • Showdance
  • Sieraden & emaillekunst
  • Slagwerk
  • Slagwerkensemble Dirigent
  • Social Media
  • Solfège
  • Songwriting
  • Sopraanblokfluit
  • Sopraansaxofoon
  • Sopraninoblokfluit
  • Sopraninosaxofoon
  • Streetdance
  • Studiotechniek
  • Styling
  • Symfonische orkesten dirigent
  • Synthesizer
  • Tactiel
  • Tapdans
  • Tekenen (Algemeen)
  • Tekenen (met de rechterhersenhelft)
  • Tekenen (model en portret)
  • Tenorblokfluit
  • Tenorhoorn
  • Tenorsaxofoon
  • Textiel
  • Theater
  • Theaterdans
  • Toneel
  • Traverso
  • Trekharmonica
  • Trombone
  • Trompet (Algemeen)
  • Tuba
  • Ukelele
  • Vakleerkracht Muziek PO/VO
  • Vibrafoon
  • Video & Animatie
  • Vilten
  • Viola da gamba
  • Viool
  • Vormgeving & Design
  • Webdesign
  • Werelddans
  • Xylofoon
  • Yoga
  • Zang / Zangcoaching
  • Zangyoga

Gemeenten

  • Aa en Hunze
  • Aalburg
  • Aalsmeer
  • Aalten
  • Achtkarspelen
  • Alblasserdam
  • Albrandswaard
  • Alkmaar
  • Almelo
  • Almere
  • Alphen aan den Rijn
  • Alphen-Chaam
  • Ameland
  • Amersfoort
  • Amstelveen
  • Amsterdam
  • Apeldoorn
  • Appingedam
  • Arnhem
  • Assen
  • Asten
  • Baarle-Nassau
  • Baarn
  • Barendrecht
  • Barneveld
  • Bedum
  • Beek
  • Beemster
  • Beesel
  • Bellingwedde
  • Bergeijk
  • Bergen (L)
  • Bergen (NH)
  • Bergen op Zoom
  • Berkelland
  • Bernheze
  • Best
  • Beuningen
  • Beverwijk
  • Binnenmaas
  • Bladel
  • Blaricum
  • Bloemendaal
  • Bodegraven-Reeuwijk
  • Boekel
  • Borger-Odoorn
  • Borne
  • Borsele
  • Boxmeer
  • Boxtel
  • Breda
  • Brielle
  • Bronckhorst
  • Brummen
  • Brunssum
  • Bunnik
  • Bunschoten
  • Buren
  • Bussum
  • Capelle aan den IJssel
  • Castricum
  • Coevorden
  • Cranendonck
  • Cromstrijen
  • Cuijk
  • Culemborg
  • Dalfsen
  • Dantumadeel
  • De Bilt
  • De Friese Meren
  • De Marne
  • De Ronde Venen
  • De Wolden
  • Delft
  • Delfzijl
  • Den Haag
  • Den Helder
  • Deurne
  • Deventer
  • Diemen
  • Dinkelland
  • Doesburg
  • Doetinchem
  • Dongen
  • Dongeradeel
  • Dordrecht
  • Drechterland
  • Drimmelen
  • Dronten
  • Druten
  • Duiven
  • Echt-Susteren
  • Edam-Volendam
  • Ede
  • Eemnes
  • Eemsmond
  • Eersel
  • Eijsden-Margraten
  • Eindhoven
  • Elburg
  • Emmen
  • Enkhuizen
  • Enschede
  • Epe
  • Ermelo
  • Etten-Leur
  • Ferwerderadeel
  • Franekeradeel
  • Geertruidenberg
  • Geldermalsen
  • Geldrop-Mierlo
  • Gemert-Bakel
  • Gennep
  • Giessenlanden
  • Gilze en Rijen
  • Goeree-Overflakkee
  • Goes
  • Goirle
  • Gorinchem
  • Gouda
  • Grave
  • Groesbeek
  • Groningen
  • Grootegast
  • Haaksbergen
  • Haaren
  • Haarlem
  • Haarlemmerliede en Spaarnwoude
  • Haarlemmermeer
  • Halderberge
  • Hardenberg
  • Harderwijk
  • Hardinxveld-Giessendam
  • Haren
  • Harlingen
  • Hattem
  • Heemskerk
  • Heemstede
  • Heerde
  • Heerenveen
  • Heerhugowaard
  • Heerlen
  • Heeze-Leende
  • Heiloo
  • Hellendoorn
  • Hellevoetsluis
  • Helmond
  • Hendrik-Ido-Ambacht
  • Hengelo
  • Het Bildt
  • Heumen
  • Heusden
  • Hillegom
  • Hilvarenbeek
  • Hilversum
  • Hof van Twente
  • Hollands Kroon
  • Hoogeveen
  • Hoogezand-Sappemeer
  • Hoorn
  • Horst aan de Maas
  • Houten
  • Huizen
  • Hulst
  • IJsselstein
  • Kaag en Braassem
  • Kampen
  • Kapelle
  • Katwijk
  • Kerkrade
  • Koggenland
  • Kollumerland en Nieuwkruisland
  • Korendijk
  • Krimpen aan den IJssel
  • Krimpenerwaard
  • Laarbeek
  • Landerd
  • Landgraaf
  • Landsmeer
  • Langedijk
  • Lansingerland
  • Laren
  • Leek
  • Leerdam
  • Leeuwarden
  • Leeuwarderadeel
  • Leiden
  • Leiderdorp
  • Leidschendam-Voorburg
  • Lelystad
  • Leudal
  • Leusden
  • Lingewaal
  • Lingewaard
  • Lisse
  • Littenseradeel
  • Lochem
  • Loon op Zand
  • Lopik
  • Loppersum
  • Losser
  • Maasdriel
  • Maasgouw
  • Maassluis
  • Maastricht
  • Marum
  • Medemblik
  • Meerssen
  • Menaldumadeel
  • Menterwolde
  • Meppel
  • Middelburg
  • Midden-Delfland
  • Midden-Drenthe
  • Mill en Sint Hubert
  • Moerdijk
  • Molenwaard
  • Montferland
  • Montfoort
  • Mook en Middelaar
  • Muiden
  • Naarden
  • Neder-Betuwe
  • Nederweert
  • Neerijnen
  • Nieuwegein
  • Nieuwkoop
  • Nijkerk
  • Nijmegen
  • Nissewaard
  • Noord-Beveland
  • Noordenveld
  • Noordoostpolder
  • Noordwijk
  • Noordwijkerhout
  • Nuenen, Gerwen en Nederwetten
  • Nunspeet
  • Nuth
  • Oegstgeest
  • Oirschot
  • Oisterwijk
  • Oldambt
  • Oldebroek
  • Oldenzaal
  • Olst-Wijhe
  • Ommen
  • Onderbanken
  • Oost Gelre
  • Oosterhout
  • Ooststellingwerf
  • Oostzaan
  • Opmeer
  • Opsterland
  • Oss
  • Oud-Beijerland
  • Oude IJsselstreek
  • Ouder-Amstel
  • Oudewater
  • Overbetuwe
  • Papendrecht
  • Peel en Maas
  • Pekela
  • Pijnacker-Nootdorp
  • Purmerend
  • Putten
  • Raalte
  • Reimerswaal
  • Renkum
  • Renswoude
  • Reusel-De Mierden
  • Rheden
  • Rhenen
  • Ridderkerk
  • Rijnwaarden
  • Rijssen-Holten
  • Rijswijk
  • Roerdalen
  • Roermond
  • Roosendaal
  • Rotterdam
  • Rozendaal
  • Rucphen
  • s-Hertogenbosch
  • Schagen
  • Scherpenzeel
  • Schiedam
  • Schiermonnikoog
  • Schijndel
  • Schinnen
  • Schouwen-Duiveland
  • Simpelveld
  • Sint Anthonis
  • Sint-Michielsgestel
  • Sint-Oedenrode
  • Sittard-Geleen
  • Sliedrecht
  • Slochteren
  • Sluis
  • Smallingerland
  • Soest
  • Someren
  • Son en Breugel
  • Stadskanaal
  • Staphorst
  • Stede Broec
  • Steenbergen
  • Steenwijkerland
  • Stein
  • Stichtse Vecht
  • Strijen
  • Ten Boer
  • Terneuzen
  • Terschelling
  • Texel
  • Teylingen
  • Tholen
  • Tiel
  • Tilburg
  • Tubbergen
  • Twenterand
  • Tynaarlo
  • Tytsjerksteradiel
  • Uden
  • Uitgeest
  • Uithoorn
  • Urk
  • Utrecht
  • Utrechtse Heuvelrug
  • Vaals
  • Valkenburg aan de Geul
  • Valkenswaard
  • Veendam
  • Veenendaal
  • Veere
  • Veghel
  • Veldhoven
  • Velsen
  • Venlo
  • Venray
  • Vianen
  • Vlaardingen
  • Vlagtwedde
  • Vlieland
  • Vlissingen
  • Voerendaal
  • Voorschoten
  • Voorst
  • Vught
  • Waalre
  • Waalwijk
  • Waddinxveen
  • Wageningen
  • Wassenaar
  • Waterland
  • Weert
  • Weesp
  • Werkendam
  • West Maas en Waal
  • Westerveld
  • Westervoort
  • Westland
  • Weststellingwerf
  • Westvoorne
  • Wierden
  • Wijchen
  • Wijdemeren
  • Wijk bij Duurstede
  • Winsum
  • Winterswijk
  • Woensdrecht
  • Woerden
  • Wormerland
  • Woudenberg
  • Woudrichem
  • Zaanstad
  • Zaltbommel
  • Zandvoort
  • Zederik
  • Zeevang
  • Zeewolde
  • Zeist
  • Zevenaar
  • Zoetermeer
  • Zoeterwoude
  • Zuidhorn
  • Zuidplas
  • Zuidwest-Friesland
  • Zundert
  • Zutphen
  • Zwartewaterland
  • Zwijndrecht
  • Zwolle

Kiesjedocent.nl

Kiesjedocent.nl
Korte Noorderweg 22
1221 NB Hilversum
info@kiesjedocent.nl
Volg ons op
Facebook