Kiesjedocent.nl
  • Inloggen voor docenten
  • Registreren
  • Help en info
Inloggen voor docenten | Registreren | Help en info
Overzicht van alle docenten op Kiesjedocent.nl

SanSiaKarina Tan SanSia beeldende kunst

Als professionele beeldhouwer vind ik het een uitdaging om mijn kennis over te dragen op zowel jong als oud. In het verleden heb ik in groep 7 en 8 les gegeven in driedimensionaal vormgeven. Als vrijwilliger geef ik in het VU MC Kinderstad boetseerworkshops. Mijn hoofddoel is dan niet het resultaat, maar het "bedenken van" en het interactief bezig zijn met andere kinderen, ouders en iedereen die maar aan mijn boetseertafel verschijnt. Vaak vele culturen door elkaar heen, maar dat maakt het zo boeiend. Ieder jaar ontvang ik leerlingen van een middelbare school in mijn atelier en werken zij samen met mij aan een opdracht. Dit jaar is het thema één van mijn beelden (des pattes noires). Dit bronzen beeld gaan zij evalueren en op de beeldhouwmanier (= weghalen) uit klei na maken, ieder met hun eigen visie. Op dit moment geef ik in eigen atelier beeldhouwles aan volwassenen. Moeilijke onderwerpen laat ik eerst in klei schetsen, pas daarna beginnen we aan het "echte" werk, de steen. Daarnaast ben ik als beeldhouwer verbonden aan een galerie, ik ben voorzitter van een groot kunstenaarscollectief en ik jureer als vak jurylid bij grote Kunstbeurzen. Dit alles bij elkaar maakt mij een compleet mens. Kritisch blijven, kritisch kijken maar bovenal mensen stimuleren om zich te ontwikkelen. Vaak is het "durven" het grootste probleem. Dan probeer ik te relativeren of ik laat aan de hand van een kleischets zien wat er gebeurt als hij/zij dit of dat zou doen. Ik vind het belangrijk dat men "niet zo maar iets doet", er moet wel een verhaal achter zitten of er moet een reden voor zijn. Ook moet er een vloeiend lijnenspel in het beeldhouwwerk komen; er moet een bepaalde logica in zitten. Anders wordt het chaos. Het materiaal, de steen, leent zich hiervoor niet. Het mooie van het werken in steen is, behalve het ontwerp en het creëren, ook de fase van het afwerken. Hoe secuurder het vijlen, schuren en polijsten, hoe mooier het resultaat. Vaak ontstaat tijdens het polijsten een kleurenpracht die je aan de buitenkant van de steen niet voor mogelijk hield.

Als professionele beeldhouwer vind ik het een uitdaging om mijn kennis over te dragen op zowel jong als oud. In het verleden heb ik in groep 7 en 8 les gegeven in driedimensionaal vormgeven. Als vrijwilliger geef ik in het VU MC Kinderstad boetseerworkshops. Mijn hoofddoel is dan niet het resultaat, maar het "bedenken van" en het interactief bezig zijn met andere kinderen, ouders en iedereen die maar aan mijn boetseertafel verschijnt. Vaak vele culturen door elkaar heen, maar dat maakt het zo boeiend. Ieder jaar ontvang ik leerlingen van een middelbare school in mijn atelier en werken zij samen met mij aan een opdracht. Dit jaar is het thema één van mijn beelden (des pattes noires). Dit bronzen beeld gaan zij evalueren en op de beeldhouwmanier (= weghalen) uit klei na maken, ieder met hun eigen visie. Op dit moment geef ik in eigen atelier beeldhouwles aan volwassenen. Moeilijke onderwerpen laat ik eerst in klei schetsen, pas daarna beginnen we aan het "echte" werk, de steen. Daarnaast ben ik als beeldhouwer verbonden aan een galerie, ik ben voorzitter van een groot kunstenaarscollectief en ik jureer als vak jurylid bij grote Kunstbeurzen. Dit alles bij elkaar maakt mij een compleet mens. Kritisch blijven, kritisch kijken maar bovenal mensen stimuleren om zich te ontwikkelen. Vaak is het "durven" het grootste probleem. Dan probeer ik te relativeren of ik laat aan de hand van een kleischets zien wat er gebeurt als hij/zij dit of dat zou doen. Ik vind het belangrijk dat men "niet zo maar iets doet", er moet wel een verhaal achter zitten of er moet een reden voor zijn. Ook moet er een vloeiend lijnenspel in het beeldhouwwerk komen; er moet een bepaalde logica in zitten. Anders wordt het chaos. Het materiaal, de steen, leent zich hiervoor niet. Het mooie van het werken in steen is, behalve het ontwerp en het creëren, ook de fase van het afwerken. Hoe secuurder het vijlen, schuren en polijsten, hoe mooier het resultaat. Vaak ontstaat tijdens het polijsten een kleurenpracht die je aan de buitenkant van de steen niet voor mogelijk hield.

Disciplines

  • Beeldhouwen (steen)

Doelgroepen

  • Volwassenen 22+ jaar
  • Voortgezet onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
  • Bedrijfsleven
  • Senioren 68+ jaar
  • Zorginstellingen
  • Kinderen van 0 t/m 3 jaar

Actief in de volgende gemeenten

  • Aalsmeer
  • Amstelveen
  • Amsterdam
  • Ouder-Amstel
  • Uithoorn
31624567459
http://www.sansia.nl
http://www.amstellandkunst.nl
http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/sansiakarina-tan

Direct contact opnemen

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.
Is dit profiel in uw ogen incorrect? Rapporteer profiel
Is dit profiel in uw ogen incorrect? Rapporteer profiel

Profiel rapporteren

Bedankt voor uw bijdrage

Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen.

Indien meer informatie van onze kant is gewenst, zullen wij contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Kiesjedocent

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Rapporteer profiel

Bedankt voor uw bijdrage

Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen.

Indien meer informatie van onze kant is gewenst, zullen wij contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Kiesjedocent

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Inloggen voor docenten | Registreren | Help en info

Groepen

  • Voor/Na/Buiten schoolse opvang
  • Kinderen van 8 t/m 12 jaar
  • Mensen met een speciale behoefte
  • Voortgezet onderwijs
  • Kinderen van 4 t/m 7 jaar
  • Bedrijfsleven
  • Primair onderwijs
  • Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
  • Zorginstellingen
  • Senioren 68+ jaar
  • Amateurverenigingen/Koren
  • Volwassenen 22+ jaar
  • Kinderen van 0 t/m 3 jaar
  • Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking

Disciplines

  • Academische dans
  • Accordeon
  • Acrobatiek
  • Acteren
  • Afrikaanse dans
  • Alexander techniek
  • Algemene dansvorming
  • Algemene Muzikale Vorming (AMV)
  • Altblokfluit
  • Althobo
  • Althoorn
  • Altklarinet
  • Altsaxofoon
  • Altviool
  • Aquarelleren
  • Argentijnse Tango
  • Arrangeren
  • Bamboefluit
  • Bandcoaching
  • Bandoneon
  • Banjo
  • Bariton / Tenorsaxhoorn
  • Baritonsaxofoon
  • Barokcello
  • Barokviool
  • Basblokfluit
  • Basfluit
  • Basgitaar
  • Basklarinet
  • Bassaxofoon
  • Bastrompet
  • Bastuba
  • Bazuin
  • Beeldend orientatie
  • Beeldhouwen (hout)
  • Beeldhouwen (steen)
  • Beiaard / Klokkenspel
  • Biodanza
  • Blokfluit
  • Bodypercussie
  • Boetseren (Algemeen)
  • Boetseren (Portret- en model)
  • Breakdance
  • Bronsgieten
  • Bugel
  • Buikdans
  • Capoeira
  • Cello / Violoncello
  • Circustheater
  • Collage technieken
  • Compositie
  • Contrabas
  • Contrafagot
  • Cornet
  • Creativiteit
  • Dans (Algemeen)
  • Dans orientatie
  • Dansexpressie
  • Dansworkouts
  • Didgeridoo
  • Digitale beeldbewerking
  • DJ
  • Drama
  • Drums / Percussie
  • Dwarsfluit
  • Edelsmeden
  • Elektronisch orgel
  • Engelse hoorn
  • Ensemblecoaching
  • Euphonium
  • Fagot
  • Feldenkrais
  • Flamenco
  • Flamencogitaar
  • Foto & Film
  • Fotografie
  • Fusing
  • Gamedesign
  • Gitaar (Akoestisch)
  • Gitaar (Elektrisch)
  • Gitaar (Jazz)
  • Glasbewerken
  • Gospelzang
  • Grafiek kalligrafie
  • Grafisch vormgeven
  • Grafische technieken
  • HaFaBra Dirigent
  • Handboekbinden
  • Harmonika
  • Harmonium
  • Harp
  • Hiphop
  • Hobo
  • Hoorn
  • Housedance
  • Houtsnijden
  • Improvisatie
  • Instrumentale Oriëntatie
  • Interieur
  • Jazz dans
  • Jazzworkshops
  • Jeugdorkest
  • Keramiek
  • Keyboard
  • Kinderballet
  • Kinderdans
  • Kinderkoordirigent
  • Kinderyoga
  • Klarinet
  • Klassiek ballet
  • Klassieke dans
  • Klavecimbel
  • Kleinkunst / Cabaret
  • Kleuterdans
  • Koor / Koren
  • Koordirigent
  • Kunstgeschiedenis
  • Lame Sonore
  • Luisteren
  • Luit
  • Mandobas
  • Mandola
  • Mandoline
  • Mandoloncello
  • Mantra
  • Media
  • Merengue
  • Midwinterhoorn / Alpenhoorn
  • Mindfulness
  • Mode
  • Model & Portret
  • Model & Portret Fotografie
  • Moderne dans
  • Mondharmonica / Bluesharp
  • Mozaïek
  • Musical
  • Muziek op Schoot
  • Muziekconsulent
  • Muziekgeschiedenis
  • Muziektheorie
  • Muziektherapie
  • oboe d'amore / liefdeshobo
  • Orgel (Jazz- / Hammondorgel)
  • Orgel (Kerkorgel)
  • Orkest
  • Paaldansen
  • Panfluit
  • Pasteltekenen
  • Peuterdans
  • Piano (Algemeen)
  • Piano (Klassiek)
  • Piano (Modern)
  • Poëzie
  • Poppentheater
  • Popworkshops
  • Presentatietechniek
  • Producties
  • Regisseren
  • Repetitor
  • Ritme
  • Ruimtelijke technieken
  • Salsa
  • Saxofoon
  • Schilderen
  • Schrijven
  • Schuiftrompet
  • Showdance
  • Sieraden & emaillekunst
  • Slagwerk
  • Slagwerkensemble Dirigent
  • Social Media
  • Solfège
  • Songwriting
  • Sopraanblokfluit
  • Sopraansaxofoon
  • Sopraninoblokfluit
  • Sopraninosaxofoon
  • Streetdance
  • Studiotechniek
  • Styling
  • Symfonische orkesten dirigent
  • Synthesizer
  • Tactiel
  • Tapdans
  • Tekenen (Algemeen)
  • Tekenen (met de rechterhersenhelft)
  • Tekenen (model en portret)
  • Tenorblokfluit
  • Tenorhoorn
  • Tenorsaxofoon
  • Textiel
  • Theater
  • Theaterdans
  • Toneel
  • Traverso
  • Trekharmonica
  • Trombone
  • Trompet (Algemeen)
  • Tuba
  • Ukelele
  • Vakleerkracht Muziek PO/VO
  • Vibrafoon
  • Video & Animatie
  • Vilten
  • Viola da gamba
  • Viool
  • Vormgeving & Design
  • Webdesign
  • Werelddans
  • Xylofoon
  • Yoga
  • Zang / Zangcoaching
  • Zangyoga

Gemeenten

  • Aa en Hunze
  • Aalburg
  • Aalsmeer
  • Aalten
  • Achtkarspelen
  • Alblasserdam
  • Albrandswaard
  • Alkmaar
  • Almelo
  • Almere
  • Alphen aan den Rijn
  • Alphen-Chaam
  • Ameland
  • Amersfoort
  • Amstelveen
  • Amsterdam
  • Apeldoorn
  • Appingedam
  • Arnhem
  • Assen
  • Asten
  • Baarle-Nassau
  • Baarn
  • Barendrecht
  • Barneveld
  • Bedum
  • Beek
  • Beemster
  • Beesel
  • Bellingwedde
  • Bergeijk
  • Bergen (L)
  • Bergen (NH)
  • Bergen op Zoom
  • Berkelland
  • Bernheze
  • Best
  • Beuningen
  • Beverwijk
  • Binnenmaas
  • Bladel
  • Blaricum
  • Bloemendaal
  • Bodegraven-Reeuwijk
  • Boekel
  • Borger-Odoorn
  • Borne
  • Borsele
  • Boxmeer
  • Boxtel
  • Breda
  • Brielle
  • Bronckhorst
  • Brummen
  • Brunssum
  • Bunnik
  • Bunschoten
  • Buren
  • Bussum
  • Capelle aan den IJssel
  • Castricum
  • Coevorden
  • Cranendonck
  • Cromstrijen
  • Cuijk
  • Culemborg
  • Dalfsen
  • Dantumadeel
  • De Bilt
  • De Friese Meren
  • De Marne
  • De Ronde Venen
  • De Wolden
  • Delft
  • Delfzijl
  • Den Haag
  • Den Helder
  • Deurne
  • Deventer
  • Diemen
  • Dinkelland
  • Doesburg
  • Doetinchem
  • Dongen
  • Dongeradeel
  • Dordrecht
  • Drechterland
  • Drimmelen
  • Dronten
  • Druten
  • Duiven
  • Echt-Susteren
  • Edam-Volendam
  • Ede
  • Eemnes
  • Eemsmond
  • Eersel
  • Eijsden-Margraten
  • Eindhoven
  • Elburg
  • Emmen
  • Enkhuizen
  • Enschede
  • Epe
  • Ermelo
  • Etten-Leur
  • Ferwerderadeel
  • Franekeradeel
  • Geertruidenberg
  • Geldermalsen
  • Geldrop-Mierlo
  • Gemert-Bakel
  • Gennep
  • Giessenlanden
  • Gilze en Rijen
  • Goeree-Overflakkee
  • Goes
  • Goirle
  • Gorinchem
  • Gouda
  • Grave
  • Groesbeek
  • Groningen
  • Grootegast
  • Haaksbergen
  • Haaren
  • Haarlem
  • Haarlemmerliede en Spaarnwoude
  • Haarlemmermeer
  • Halderberge
  • Hardenberg
  • Harderwijk
  • Hardinxveld-Giessendam
  • Haren
  • Harlingen
  • Hattem
  • Heemskerk
  • Heemstede
  • Heerde
  • Heerenveen
  • Heerhugowaard
  • Heerlen
  • Heeze-Leende
  • Heiloo
  • Hellendoorn
  • Hellevoetsluis
  • Helmond
  • Hendrik-Ido-Ambacht
  • Hengelo
  • Het Bildt
  • Heumen
  • Heusden
  • Hillegom
  • Hilvarenbeek
  • Hilversum
  • Hof van Twente
  • Hollands Kroon
  • Hoogeveen
  • Hoogezand-Sappemeer
  • Hoorn
  • Horst aan de Maas
  • Houten
  • Huizen
  • Hulst
  • IJsselstein
  • Kaag en Braassem
  • Kampen
  • Kapelle
  • Katwijk
  • Kerkrade
  • Koggenland
  • Kollumerland en Nieuwkruisland
  • Korendijk
  • Krimpen aan den IJssel
  • Krimpenerwaard
  • Laarbeek
  • Landerd
  • Landgraaf
  • Landsmeer
  • Langedijk
  • Lansingerland
  • Laren
  • Leek
  • Leerdam
  • Leeuwarden
  • Leeuwarderadeel
  • Leiden
  • Leiderdorp
  • Leidschendam-Voorburg
  • Lelystad
  • Leudal
  • Leusden
  • Lingewaal
  • Lingewaard
  • Lisse
  • Littenseradeel
  • Lochem
  • Loon op Zand
  • Lopik
  • Loppersum
  • Losser
  • Maasdriel
  • Maasgouw
  • Maassluis
  • Maastricht
  • Marum
  • Medemblik
  • Meerssen
  • Menaldumadeel
  • Menterwolde
  • Meppel
  • Middelburg
  • Midden-Delfland
  • Midden-Drenthe
  • Mill en Sint Hubert
  • Moerdijk
  • Molenwaard
  • Montferland
  • Montfoort
  • Mook en Middelaar
  • Muiden
  • Naarden
  • Neder-Betuwe
  • Nederweert
  • Neerijnen
  • Nieuwegein
  • Nieuwkoop
  • Nijkerk
  • Nijmegen
  • Nissewaard
  • Noord-Beveland
  • Noordenveld
  • Noordoostpolder
  • Noordwijk
  • Noordwijkerhout
  • Nuenen, Gerwen en Nederwetten
  • Nunspeet
  • Nuth
  • Oegstgeest
  • Oirschot
  • Oisterwijk
  • Oldambt
  • Oldebroek
  • Oldenzaal
  • Olst-Wijhe
  • Ommen
  • Onderbanken
  • Oost Gelre
  • Oosterhout
  • Ooststellingwerf
  • Oostzaan
  • Opmeer
  • Opsterland
  • Oss
  • Oud-Beijerland
  • Oude IJsselstreek
  • Ouder-Amstel
  • Oudewater
  • Overbetuwe
  • Papendrecht
  • Peel en Maas
  • Pekela
  • Pijnacker-Nootdorp
  • Purmerend
  • Putten
  • Raalte
  • Reimerswaal
  • Renkum
  • Renswoude
  • Reusel-De Mierden
  • Rheden
  • Rhenen
  • Ridderkerk
  • Rijnwaarden
  • Rijssen-Holten
  • Rijswijk
  • Roerdalen
  • Roermond
  • Roosendaal
  • Rotterdam
  • Rozendaal
  • Rucphen
  • s-Hertogenbosch
  • Schagen
  • Scherpenzeel
  • Schiedam
  • Schiermonnikoog
  • Schijndel
  • Schinnen
  • Schouwen-Duiveland
  • Simpelveld
  • Sint Anthonis
  • Sint-Michielsgestel
  • Sint-Oedenrode
  • Sittard-Geleen
  • Sliedrecht
  • Slochteren
  • Sluis
  • Smallingerland
  • Soest
  • Someren
  • Son en Breugel
  • Stadskanaal
  • Staphorst
  • Stede Broec
  • Steenbergen
  • Steenwijkerland
  • Stein
  • Stichtse Vecht
  • Strijen
  • Ten Boer
  • Terneuzen
  • Terschelling
  • Texel
  • Teylingen
  • Tholen
  • Tiel
  • Tilburg
  • Tubbergen
  • Twenterand
  • Tynaarlo
  • Tytsjerksteradiel
  • Uden
  • Uitgeest
  • Uithoorn
  • Urk
  • Utrecht
  • Utrechtse Heuvelrug
  • Vaals
  • Valkenburg aan de Geul
  • Valkenswaard
  • Veendam
  • Veenendaal
  • Veere
  • Veghel
  • Veldhoven
  • Velsen
  • Venlo
  • Venray
  • Vianen
  • Vlaardingen
  • Vlagtwedde
  • Vlieland
  • Vlissingen
  • Voerendaal
  • Voorschoten
  • Voorst
  • Vught
  • Waalre
  • Waalwijk
  • Waddinxveen
  • Wageningen
  • Wassenaar
  • Waterland
  • Weert
  • Weesp
  • Werkendam
  • West Maas en Waal
  • Westerveld
  • Westervoort
  • Westland
  • Weststellingwerf
  • Westvoorne
  • Wierden
  • Wijchen
  • Wijdemeren
  • Wijk bij Duurstede
  • Winsum
  • Winterswijk
  • Woensdrecht
  • Woerden
  • Wormerland
  • Woudenberg
  • Woudrichem
  • Zaanstad
  • Zaltbommel
  • Zandvoort
  • Zederik
  • Zeevang
  • Zeewolde
  • Zeist
  • Zevenaar
  • Zoetermeer
  • Zoeterwoude
  • Zuidhorn
  • Zuidplas
  • Zuidwest-Friesland
  • Zundert
  • Zutphen
  • Zwartewaterland
  • Zwijndrecht
  • Zwolle

Kiesjedocent.nl

Kiesjedocent.nl
Korte Noorderweg 22
1221 NB Hilversum
info@kiesjedocent.nl
Volg ons op
Facebook