Emanuela Slanzi Emanuela Slanzi
Mijn motivatie om kunst te doceren komt voort uit mijn kunstenaarschap, uit mijn opvatting over kunst. De reden dat ik kunst maak is voor mij ook de reden om kunst te doceren.
Mijn visie op docent-zijn in kunstvakken is dat je ook kunstenaar moet zijn. Door mijn eigen proces kan ik met inzichten en vaardigheden de leerlingen in hun creatieve proces begeleiden.
In tijden van verandering is de taak van de kunstenaar scherp gericht op alles wat in de wereld gebeurt maar ook wat er in ieder individu voortkomt uit een tijd waarin oude vormen en visie niet meer gelden. De kunstenaar moet een nieuw impuls geven en boodschappen insturen naar de wereld die verrassend en de wereld optillen. Dit is de kracht, de taak en de verantwoordelijkheid van de kunstenaar.
Ik volgde mijn opleiding aan de kunstacademie in Utrecht, afstudeerrichting schilderen. Sindsdien werk ik als zelfstandig kunstenaar. Bij het LOKV (Nederlands Instituut voor Kunsteducatie) volgde ik een didactische bijscholing voor kunstenaars. Ik bouwde inmiddels ruime ervaring op met technieken als tekenen, schilderen met olieverf, acrylverf, gouache, aquarel en Sumi-E (schilderen met Japanse inkt). Deze laatste heb ik in Japan kunnen perfectioneren.
Naast mijn werkzaamheden als zelfstandig kunstenaar, heb ik verzorgd schilderscursussen voor volwassenen bij verschillende creatieve centra. Mijn onderwijservaring in het klassikaal onderwijs deed ik op als docent voor kinderen op basisscholen en als docent schilderen en tekenen bij het Grafisch Lyceum in Rotterdam.In het kader van Kunsteducatie, heb ik rondleidingen gegeven in musea aan kinderen en studenten.
Al sinds 2 jaar begeleid ik activiteiten op een atelier bij een speciale doelgroep.De bezoekers zijn kwetsbaar door sociale beperkingen van armoede, psychische en fysieke belemmeringen, isolement of door andere persoonlijke bijzonderheden. In deze creatieve proces wordt speciale aandacht gegeven aan de innerlijke belevenis van hun wereld. Door mijn projecten wil ik ze bewust maken van hun innerlijke kracht. Door de authenticiteit van hun werk kunnen hun rijkdom aan expressie en talenten uitdrukking geven en vertonen aan de wereld.
Mijn doel om de creatieve activiteiten te begeleiden is om de bezoekers te motiveren, enthousiasmeren en inspireren.
Mijn motivatie om kunst te doceren komt voort uit mijn kunstenaarschap, uit mijn opvatting over kunst. De reden dat ik kunst maak is voor mij ook de reden om kunst te doceren.
Mijn visie op docent-zijn in kunstvakken is dat je ook kunstenaar moet zijn. Door mijn eigen proces kan ik met inzichten en vaardigheden de leerlingen in hun creatieve proces begeleiden.
In tijden van verandering is de taak van de kunstenaar scherp gericht op alles wat in de wereld gebeurt maar ook wat er in ieder individu voortkomt uit een tijd waarin oude vormen en visie niet meer gelden. De kunstenaar moet een nieuw impuls geven en boodschappen insturen naar de wereld die verrassend en de wereld optillen. Dit is de kracht, de taak en de verantwoordelijkheid van de kunstenaar.
Ik volgde mijn opleiding aan de kunstacademie in Utrecht, afstudeerrichting schilderen. Sindsdien werk ik als zelfstandig kunstenaar. Bij het LOKV (Nederlands Instituut voor Kunsteducatie) volgde ik een didactische bijscholing voor kunstenaars. Ik bouwde inmiddels ruime ervaring op met technieken als tekenen, schilderen met olieverf, acrylverf, gouache, aquarel en Sumi-E (schilderen met Japanse inkt). Deze laatste heb ik in Japan kunnen perfectioneren.
Naast mijn werkzaamheden als zelfstandig kunstenaar, heb ik verzorgd schilderscursussen voor volwassenen bij verschillende creatieve centra. Mijn onderwijservaring in het klassikaal onderwijs deed ik op als docent voor kinderen op basisscholen en als docent schilderen en tekenen bij het Grafisch Lyceum in Rotterdam.In het kader van Kunsteducatie, heb ik rondleidingen gegeven in musea aan kinderen en studenten.
Al sinds 2 jaar begeleid ik activiteiten op een atelier bij een speciale doelgroep.De bezoekers zijn kwetsbaar door sociale beperkingen van armoede, psychische en fysieke belemmeringen, isolement of door andere persoonlijke bijzonderheden. In deze creatieve proces wordt speciale aandacht gegeven aan de innerlijke belevenis van hun wereld. Door mijn projecten wil ik ze bewust maken van hun innerlijke kracht. Door de authenticiteit van hun werk kunnen hun rijkdom aan expressie en talenten uitdrukking geven en vertonen aan de wereld.
Mijn doel om de creatieve activiteiten te begeleiden is om de bezoekers te motiveren, enthousiasmeren en inspireren.
Disciplines
Doelgroepen
- Kinderen van 4 t/m 7 jaar
- Amateurverenigingen/Koren
- Senioren 68+ jaar
- Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
- Voor/Na/Buiten schoolse opvang
- Volwassenen 22+ jaar
- Bedrijfsleven
- Voortgezet onderwijs
- Kinderen van 8 t/m 12 jaar
- Zorginstellingen
- Primair onderwijs
- Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking
Actief in de volgende gemeenten
- Breda
Direct contact opnemen
Profiel rapporteren