Kiesjedocent.nl
  • Inloggen voor docenten
  • Registreren
  • Help en info
Inloggen voor docenten | Registreren | Help en info
Overzicht van alle docenten op Kiesjedocent.nl

Emanuela Slanzi Emanuela Slanzi

Mijn motivatie om kunst te doceren komt voort uit mijn kunstenaarschap, uit mijn opvatting over kunst. De reden dat ik kunst maak is voor mij ook de reden om kunst te doceren.
Mijn visie op docent-zijn in kunstvakken is dat je ook kunstenaar moet zijn. Door mijn eigen proces kan ik met inzichten en vaardigheden de leerlingen in hun creatieve proces begeleiden.
In tijden van verandering is de taak van de kunstenaar scherp gericht op alles wat in de wereld gebeurt maar ook wat er in ieder individu voortkomt uit een tijd waarin oude vormen en visie niet meer gelden. De kunstenaar moet een nieuw impuls geven en boodschappen insturen naar de wereld die verrassend en de wereld optillen. Dit is de kracht, de taak en de verantwoordelijkheid van de kunstenaar.

Ik volgde mijn opleiding aan de kunstacademie in Utrecht, afstudeerrichting schilderen. Sindsdien werk ik als zelfstandig kunstenaar. Bij het LOKV (Nederlands Instituut voor Kunsteducatie) volgde ik een didactische bijscholing voor kunstenaars. Ik bouwde inmiddels ruime ervaring op met technieken als tekenen, schilderen met olieverf, acrylverf, gouache, aquarel en Sumi-E (schilderen met Japanse inkt). Deze laatste heb ik in Japan kunnen perfectioneren.
Naast mijn werkzaamheden als zelfstandig kunstenaar, heb ik verzorgd schilderscursussen voor volwassenen bij verschillende creatieve centra. Mijn onderwijservaring in het klassikaal onderwijs deed ik op als docent voor kinderen op basisscholen en als docent schilderen en tekenen bij het Grafisch Lyceum in Rotterdam.In het kader van Kunsteducatie, heb ik rondleidingen gegeven in musea aan kinderen en studenten.


Al sinds 2 jaar begeleid ik activiteiten op een atelier bij een speciale doelgroep.De bezoekers zijn kwetsbaar door sociale beperkingen van armoede, psychische en fysieke belemmeringen, isolement of door andere persoonlijke bijzonderheden. In deze creatieve proces wordt speciale aandacht gegeven aan de innerlijke belevenis van hun wereld. Door mijn projecten wil ik ze bewust maken van hun innerlijke kracht. Door de authenticiteit van hun werk kunnen hun rijkdom aan expressie en talenten uitdrukking geven en vertonen aan de wereld.
Mijn doel om de creatieve activiteiten te begeleiden is om de bezoekers te motiveren, enthousiasmeren en inspireren.

Mijn motivatie om kunst te doceren komt voort uit mijn kunstenaarschap, uit mijn opvatting over kunst. De reden dat ik kunst maak is voor mij ook de reden om kunst te doceren.
Mijn visie op docent-zijn in kunstvakken is dat je ook kunstenaar moet zijn. Door mijn eigen proces kan ik met inzichten en vaardigheden de leerlingen in hun creatieve proces begeleiden.
In tijden van verandering is de taak van de kunstenaar scherp gericht op alles wat in de wereld gebeurt maar ook wat er in ieder individu voortkomt uit een tijd waarin oude vormen en visie niet meer gelden. De kunstenaar moet een nieuw impuls geven en boodschappen insturen naar de wereld die verrassend en de wereld optillen. Dit is de kracht, de taak en de verantwoordelijkheid van de kunstenaar.

Ik volgde mijn opleiding aan de kunstacademie in Utrecht, afstudeerrichting schilderen. Sindsdien werk ik als zelfstandig kunstenaar. Bij het LOKV (Nederlands Instituut voor Kunsteducatie) volgde ik een didactische bijscholing voor kunstenaars. Ik bouwde inmiddels ruime ervaring op met technieken als tekenen, schilderen met olieverf, acrylverf, gouache, aquarel en Sumi-E (schilderen met Japanse inkt). Deze laatste heb ik in Japan kunnen perfectioneren.
Naast mijn werkzaamheden als zelfstandig kunstenaar, heb ik verzorgd schilderscursussen voor volwassenen bij verschillende creatieve centra. Mijn onderwijservaring in het klassikaal onderwijs deed ik op als docent voor kinderen op basisscholen en als docent schilderen en tekenen bij het Grafisch Lyceum in Rotterdam.In het kader van Kunsteducatie, heb ik rondleidingen gegeven in musea aan kinderen en studenten.


Al sinds 2 jaar begeleid ik activiteiten op een atelier bij een speciale doelgroep.De bezoekers zijn kwetsbaar door sociale beperkingen van armoede, psychische en fysieke belemmeringen, isolement of door andere persoonlijke bijzonderheden. In deze creatieve proces wordt speciale aandacht gegeven aan de innerlijke belevenis van hun wereld. Door mijn projecten wil ik ze bewust maken van hun innerlijke kracht. Door de authenticiteit van hun werk kunnen hun rijkdom aan expressie en talenten uitdrukking geven en vertonen aan de wereld.
Mijn doel om de creatieve activiteiten te begeleiden is om de bezoekers te motiveren, enthousiasmeren en inspireren.

Disciplines

  • Schilderen
  • Tekenen (Algemeen)

Doelgroepen

  • Kinderen van 8 t/m 12 jaar
  • Zorginstellingen
  • Primair onderwijs
  • Kinderen van 4 t/m 7 jaar
  • Amateurverenigingen/Koren
  • Senioren 68+ jaar
  • Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
  • Voor/Na/Buiten schoolse opvang
  • Volwassenen 22+ jaar
  • Bedrijfsleven
  • Voortgezet onderwijs
  • Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking

Actief in de volgende gemeenten

  • Breda
0765810884
http://www.emanuelaslanzi.nl
http://www.kiesjedocent.nl/docentprofiel/emanuela-slanzi

Direct contact opnemen

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.
Is dit profiel in uw ogen incorrect? Rapporteer profiel
Is dit profiel in uw ogen incorrect? Rapporteer profiel

Profiel rapporteren

Bedankt voor uw bijdrage

Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen.

Indien meer informatie van onze kant is gewenst, zullen wij contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Kiesjedocent

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Rapporteer profiel

Bedankt voor uw bijdrage

Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen.

Indien meer informatie van onze kant is gewenst, zullen wij contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Kiesjedocent

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Inloggen voor docenten | Registreren | Help en info

Groepen

  • Voortgezet onderwijs
  • Kinderen van 4 t/m 7 jaar
  • Bedrijfsleven
  • Primair onderwijs
  • Zorginstellingen
  • Senioren 68+ jaar
  • Jong volwassenen van 13 t/m 21 jaar
  • Amateurverenigingen/Koren
  • Volwassenen 22+ jaar
  • Mensen met een speciale behoefte
  • Voor/Na/Buiten schoolse opvang
  • Kinderen van 8 t/m 12 jaar
  • Kinderen van 0 t/m 3 jaar
  • Mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking

Disciplines

  • Academische dans
  • Accordeon
  • Acrobatiek
  • Acteren
  • Afrikaanse dans
  • Alexander techniek
  • Algemene dansvorming
  • Algemene Muzikale Vorming (AMV)
  • Altblokfluit
  • Althobo
  • Althoorn
  • Altklarinet
  • Altsaxofoon
  • Altviool
  • Aquarelleren
  • Argentijnse Tango
  • Arrangeren
  • Bamboefluit
  • Bandcoaching
  • Bandoneon
  • Banjo
  • Bariton / Tenorsaxhoorn
  • Baritonsaxofoon
  • Barokcello
  • Barokviool
  • Basblokfluit
  • Basfluit
  • Basgitaar
  • Basklarinet
  • Bassaxofoon
  • Bastrompet
  • Bastuba
  • Bazuin
  • Beeldend orientatie
  • Beeldhouwen (hout)
  • Beeldhouwen (steen)
  • Beiaard / Klokkenspel
  • Biodanza
  • Blokfluit
  • Bodypercussie
  • Boetseren (Algemeen)
  • Boetseren (Portret- en model)
  • Breakdance
  • Bronsgieten
  • Bugel
  • Buikdans
  • Capoeira
  • Cello / Violoncello
  • Circustheater
  • Collage technieken
  • Compositie
  • Contrabas
  • Contrafagot
  • Cornet
  • Creativiteit
  • Dans (Algemeen)
  • Dans orientatie
  • Dansexpressie
  • Dansworkouts
  • Didgeridoo
  • Digitale beeldbewerking
  • DJ
  • Drama
  • Drums / Percussie
  • Dwarsfluit
  • Edelsmeden
  • Elektronisch orgel
  • Engelse hoorn
  • Ensemblecoaching
  • Euphonium
  • Fagot
  • Feldenkrais
  • Flamenco
  • Flamencogitaar
  • Foto & Film
  • Fotografie
  • Fusing
  • Gamedesign
  • Gitaar (Akoestisch)
  • Gitaar (Elektrisch)
  • Gitaar (Jazz)
  • Glasbewerken
  • Gospelzang
  • Grafiek kalligrafie
  • Grafisch vormgeven
  • Grafische technieken
  • HaFaBra Dirigent
  • Handboekbinden
  • Harmonika
  • Harmonium
  • Harp
  • Hiphop
  • Hobo
  • Hoorn
  • Housedance
  • Houtsnijden
  • Improvisatie
  • Instrumentale Oriëntatie
  • Interieur
  • Jazz dans
  • Jazzworkshops
  • Jeugdorkest
  • Keramiek
  • Keyboard
  • Kinderballet
  • Kinderdans
  • Kinderkoordirigent
  • Kinderyoga
  • Klarinet
  • Klassiek ballet
  • Klassieke dans
  • Klavecimbel
  • Kleinkunst / Cabaret
  • Kleuterdans
  • Koor / Koren
  • Koordirigent
  • Kunstgeschiedenis
  • Lame Sonore
  • Luisteren
  • Luit
  • Mandobas
  • Mandola
  • Mandoline
  • Mandoloncello
  • Mantra
  • Media
  • Merengue
  • Midwinterhoorn / Alpenhoorn
  • Mindfulness
  • Mode
  • Model & Portret
  • Model & Portret Fotografie
  • Moderne dans
  • Mondharmonica / Bluesharp
  • Mozaïek
  • Musical
  • Muziek op Schoot
  • Muziekconsulent
  • Muziekgeschiedenis
  • Muziektheorie
  • Muziektherapie
  • oboe d'amore / liefdeshobo
  • Orgel (Jazz- / Hammondorgel)
  • Orgel (Kerkorgel)
  • Orkest
  • Paaldansen
  • Panfluit
  • Pasteltekenen
  • Peuterdans
  • Piano (Algemeen)
  • Piano (Klassiek)
  • Piano (Modern)
  • Poëzie
  • Poppentheater
  • Popworkshops
  • Presentatietechniek
  • Producties
  • Regisseren
  • Repetitor
  • Ritme
  • Ruimtelijke technieken
  • Salsa
  • Saxofoon
  • Schilderen
  • Schrijven
  • Schuiftrompet
  • Showdance
  • Sieraden & emaillekunst
  • Slagwerk
  • Slagwerkensemble Dirigent
  • Social Media
  • Solfège
  • Songwriting
  • Sopraanblokfluit
  • Sopraansaxofoon
  • Sopraninoblokfluit
  • Sopraninosaxofoon
  • Streetdance
  • Studiotechniek
  • Styling
  • Symfonische orkesten dirigent
  • Synthesizer
  • Tactiel
  • Tapdans
  • Tekenen (Algemeen)
  • Tekenen (met de rechterhersenhelft)
  • Tekenen (model en portret)
  • Tenorblokfluit
  • Tenorhoorn
  • Tenorsaxofoon
  • Textiel
  • Theater
  • Theaterdans
  • Toneel
  • Traverso
  • Trekharmonica
  • Trombone
  • Trompet (Algemeen)
  • Tuba
  • Ukelele
  • Vakleerkracht Muziek PO/VO
  • Vibrafoon
  • Video & Animatie
  • Vilten
  • Viola da gamba
  • Viool
  • Vormgeving & Design
  • Webdesign
  • Werelddans
  • Xylofoon
  • Yoga
  • Zang / Zangcoaching
  • Zangyoga

Gemeenten

  • Aa en Hunze
  • Aalburg
  • Aalsmeer
  • Aalten
  • Achtkarspelen
  • Alblasserdam
  • Albrandswaard
  • Alkmaar
  • Almelo
  • Almere
  • Alphen aan den Rijn
  • Alphen-Chaam
  • Ameland
  • Amersfoort
  • Amstelveen
  • Amsterdam
  • Apeldoorn
  • Appingedam
  • Arnhem
  • Assen
  • Asten
  • Baarle-Nassau
  • Baarn
  • Barendrecht
  • Barneveld
  • Bedum
  • Beek
  • Beemster
  • Beesel
  • Bellingwedde
  • Bergeijk
  • Bergen (L)
  • Bergen (NH)
  • Bergen op Zoom
  • Berkelland
  • Bernheze
  • Best
  • Beuningen
  • Beverwijk
  • Binnenmaas
  • Bladel
  • Blaricum
  • Bloemendaal
  • Bodegraven-Reeuwijk
  • Boekel
  • Borger-Odoorn
  • Borne
  • Borsele
  • Boxmeer
  • Boxtel
  • Breda
  • Brielle
  • Bronckhorst
  • Brummen
  • Brunssum
  • Bunnik
  • Bunschoten
  • Buren
  • Bussum
  • Capelle aan den IJssel
  • Castricum
  • Coevorden
  • Cranendonck
  • Cromstrijen
  • Cuijk
  • Culemborg
  • Dalfsen
  • Dantumadeel
  • De Bilt
  • De Friese Meren
  • De Marne
  • De Ronde Venen
  • De Wolden
  • Delft
  • Delfzijl
  • Den Haag
  • Den Helder
  • Deurne
  • Deventer
  • Diemen
  • Dinkelland
  • Doesburg
  • Doetinchem
  • Dongen
  • Dongeradeel
  • Dordrecht
  • Drechterland
  • Drimmelen
  • Dronten
  • Druten
  • Duiven
  • Echt-Susteren
  • Edam-Volendam
  • Ede
  • Eemnes
  • Eemsmond
  • Eersel
  • Eijsden-Margraten
  • Eindhoven
  • Elburg
  • Emmen
  • Enkhuizen
  • Enschede
  • Epe
  • Ermelo
  • Etten-Leur
  • Ferwerderadeel
  • Franekeradeel
  • Geertruidenberg
  • Geldermalsen
  • Geldrop-Mierlo
  • Gemert-Bakel
  • Gennep
  • Giessenlanden
  • Gilze en Rijen
  • Goeree-Overflakkee
  • Goes
  • Goirle
  • Gorinchem
  • Gouda
  • Grave
  • Groesbeek
  • Groningen
  • Grootegast
  • Haaksbergen
  • Haaren
  • Haarlem
  • Haarlemmerliede en Spaarnwoude
  • Haarlemmermeer
  • Halderberge
  • Hardenberg
  • Harderwijk
  • Hardinxveld-Giessendam
  • Haren
  • Harlingen
  • Hattem
  • Heemskerk
  • Heemstede
  • Heerde
  • Heerenveen
  • Heerhugowaard
  • Heerlen
  • Heeze-Leende
  • Heiloo
  • Hellendoorn
  • Hellevoetsluis
  • Helmond
  • Hendrik-Ido-Ambacht
  • Hengelo
  • Het Bildt
  • Heumen
  • Heusden
  • Hillegom
  • Hilvarenbeek
  • Hilversum
  • Hof van Twente
  • Hollands Kroon
  • Hoogeveen
  • Hoogezand-Sappemeer
  • Hoorn
  • Horst aan de Maas
  • Houten
  • Huizen
  • Hulst
  • IJsselstein
  • Kaag en Braassem
  • Kampen
  • Kapelle
  • Katwijk
  • Kerkrade
  • Koggenland
  • Kollumerland en Nieuwkruisland
  • Korendijk
  • Krimpen aan den IJssel
  • Krimpenerwaard
  • Laarbeek
  • Landerd
  • Landgraaf
  • Landsmeer
  • Langedijk
  • Lansingerland
  • Laren
  • Leek
  • Leerdam
  • Leeuwarden
  • Leeuwarderadeel
  • Leiden
  • Leiderdorp
  • Leidschendam-Voorburg
  • Lelystad
  • Leudal
  • Leusden
  • Lingewaal
  • Lingewaard
  • Lisse
  • Littenseradeel
  • Lochem
  • Loon op Zand
  • Lopik
  • Loppersum
  • Losser
  • Maasdriel
  • Maasgouw
  • Maassluis
  • Maastricht
  • Marum
  • Medemblik
  • Meerssen
  • Menaldumadeel
  • Menterwolde
  • Meppel
  • Middelburg
  • Midden-Delfland
  • Midden-Drenthe
  • Mill en Sint Hubert
  • Moerdijk
  • Molenwaard
  • Montferland
  • Montfoort
  • Mook en Middelaar
  • Muiden
  • Naarden
  • Neder-Betuwe
  • Nederweert
  • Neerijnen
  • Nieuwegein
  • Nieuwkoop
  • Nijkerk
  • Nijmegen
  • Nissewaard
  • Noord-Beveland
  • Noordenveld
  • Noordoostpolder
  • Noordwijk
  • Noordwijkerhout
  • Nuenen, Gerwen en Nederwetten
  • Nunspeet
  • Nuth
  • Oegstgeest
  • Oirschot
  • Oisterwijk
  • Oldambt
  • Oldebroek
  • Oldenzaal
  • Olst-Wijhe
  • Ommen
  • Onderbanken
  • Oost Gelre
  • Oosterhout
  • Ooststellingwerf
  • Oostzaan
  • Opmeer
  • Opsterland
  • Oss
  • Oud-Beijerland
  • Oude IJsselstreek
  • Ouder-Amstel
  • Oudewater
  • Overbetuwe
  • Papendrecht
  • Peel en Maas
  • Pekela
  • Pijnacker-Nootdorp
  • Purmerend
  • Putten
  • Raalte
  • Reimerswaal
  • Renkum
  • Renswoude
  • Reusel-De Mierden
  • Rheden
  • Rhenen
  • Ridderkerk
  • Rijnwaarden
  • Rijssen-Holten
  • Rijswijk
  • Roerdalen
  • Roermond
  • Roosendaal
  • Rotterdam
  • Rozendaal
  • Rucphen
  • s-Hertogenbosch
  • Schagen
  • Scherpenzeel
  • Schiedam
  • Schiermonnikoog
  • Schijndel
  • Schinnen
  • Schouwen-Duiveland
  • Simpelveld
  • Sint Anthonis
  • Sint-Michielsgestel
  • Sint-Oedenrode
  • Sittard-Geleen
  • Sliedrecht
  • Slochteren
  • Sluis
  • Smallingerland
  • Soest
  • Someren
  • Son en Breugel
  • Stadskanaal
  • Staphorst
  • Stede Broec
  • Steenbergen
  • Steenwijkerland
  • Stein
  • Stichtse Vecht
  • Strijen
  • Ten Boer
  • Terneuzen
  • Terschelling
  • Texel
  • Teylingen
  • Tholen
  • Tiel
  • Tilburg
  • Tubbergen
  • Twenterand
  • Tynaarlo
  • Tytsjerksteradiel
  • Uden
  • Uitgeest
  • Uithoorn
  • Urk
  • Utrecht
  • Utrechtse Heuvelrug
  • Vaals
  • Valkenburg aan de Geul
  • Valkenswaard
  • Veendam
  • Veenendaal
  • Veere
  • Veghel
  • Veldhoven
  • Velsen
  • Venlo
  • Venray
  • Vianen
  • Vlaardingen
  • Vlagtwedde
  • Vlieland
  • Vlissingen
  • Voerendaal
  • Voorschoten
  • Voorst
  • Vught
  • Waalre
  • Waalwijk
  • Waddinxveen
  • Wageningen
  • Wassenaar
  • Waterland
  • Weert
  • Weesp
  • Werkendam
  • West Maas en Waal
  • Westerveld
  • Westervoort
  • Westland
  • Weststellingwerf
  • Westvoorne
  • Wierden
  • Wijchen
  • Wijdemeren
  • Wijk bij Duurstede
  • Winsum
  • Winterswijk
  • Woensdrecht
  • Woerden
  • Wormerland
  • Woudenberg
  • Woudrichem
  • Zaanstad
  • Zaltbommel
  • Zandvoort
  • Zederik
  • Zeevang
  • Zeewolde
  • Zeist
  • Zevenaar
  • Zoetermeer
  • Zoeterwoude
  • Zuidhorn
  • Zuidplas
  • Zuidwest-Friesland
  • Zundert
  • Zutphen
  • Zwartewaterland
  • Zwijndrecht
  • Zwolle

Kiesjedocent.nl

Kiesjedocent.nl
Korte Noorderweg 22
1221 NB Hilversum
info@kiesjedocent.nl
Volg ons op
Facebook